Buty na wysokim obcasie mogą zmniejszyć dolegliwości bólowe odcinka lędźwiowego kręgosłupa!

Przyjął się pogląd, że noszenie butów na wysokim obcasie powoduje powstawanie bólu w lędźwiowym odcinku kręgosłupa. Ogólna informacja powielana na stronach internetowych dotyczy tego, że noszenie szpilek powoduje zwiększenie lordozy lędźwiowej, czyli naturalnego wygięcia kręgosłupa, co może powodować ból.

Należy jednak wziąć pod uwagę fakt sedenteryjnego życia większości z nas. Pozycja siedząca w znaczącej mierze przyczynia się do spłycenia naturalnej lordozy, co może skutkować zmianami dyskopatycznymi w odcinku lędźwiowym. Zatem w takim przypadku, korzystanie z butów na wysokim obcasie może niejako wspomóc utrzymanie prawidłowych krzywizn kręgosłupa.

Oczywiście należy znać umiar. Długotrwałe noszenie tego typu butów może niekorzystnie wpłynąć na wysklepienie stopy czy skrócenie ścięgna Achillesa. Wówczas Panie skarżą się na dolegliwości bólowe stóp podczas chodzenia w butach na płaskiej podeszwie.

Rozsądnym rozwiązaniem przy pojawiających się bólach pleców jest wizyta w gabinecie fizjoterapeutycznym. Doświadczenie i wiedza zdobyta podczas specjalistycznych kursów pozwala dobrze zdiagnozować przyczynę schorzenia. Należy zdawać sobie sprawę, że przyczyn bólu pleców może być wiele a środki farmaceutyczne, sterydy czy iniekcje jedynie wyciszają ból niekorzystnie wpływając na układ pokarmowy.

Fizjoterapia

Poznań